Așa cum individul poate trece prin evenimente traumatice, așa și grupurile de oameni (de la familii, până la societăți) pot trece prin perioade și evenimente care le zdruncină existența și identitatea. În ziua de astăzi avem multe astfel de exemple: refugiații de război si economici, minoritățile etnice din multe state, orașe depopulate și fără oportunități și altele. Invitații noștri vor împărtăși din experiența lor de a lucra cu astfel de grupuri; de asemenea, ne vom gândi împreună la responsabilitatea socială și la impactul pe care îl putem avea ca profesioniști în domeniul sănătății mintale.
GILES BARROW
Încă de la inceputurile experienței sale ca profesor, a fost implicat în educația în aer liber. S-a specializat pe conducerea de expediții in munții din Marea Britanie și Europa și a însoțit frecvent grupuri de adolescenți la începutul carierei sale în învățământ. Apoi, trăind la o fermă, experiența sa în aer liber s-a concentrat mai mult pe oferirea de experiențe de camping rural tinerilor din mediu urban. Uneori, grupurile sunt formate din copii cu probleme de sănătate mintală sau care se confruntă cu crize sau dificultati. Acum, interesul său se îndreaptă mai mult spre rolul pe care îl joaca mediul natural în promovarea unei stari de bine în lume, decât ca simplu cadru frumos în care se desfășoară activitatea educaționala.
FLORI ANA BUZILĂ
Flori Buzilă este consilier psihologic principal și psihoterapeut practicant autonom, coordonator al Departamentului Anti-Mobbing/ Bullying din cadrul Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei. Este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității București, a unor programe de masterat și postuniversitare în psihoterapie în cadrul aceleiași facultăți, precum și a unei formări profesionale în Italia axată pe consilierea antimobbing. În prezent practică psihoterapia și consilierea psihologică în cadrul cabinetului, iar în paralel desfășoară programe și intervenții în organizații pentru ameliorarea climatului organizațional, pentru creșterea satisfacției angajaților, pentru prevenția discriminării și hărțuirii psihologice la locul de muncă și în școală.
IOANA CUPȘA
Este psiholog și psihoterapeut certificat în analiză tranzacțională, formator și supervizor în training, născută în Timișoara, iar în prezent trăiește și lucrează atât în România, cât și în Elveția, țara adoptivă din ultimii șase ani. De-a lungul timpului a avut ocazia să experimenteze și să învețe cu privire la fenomenul șocului cultural și al impactului asupra identității, ca parte a propriei vieți și a familiei sale din afara granițelor țării, în două țări și culturi diferite, Statele Unite ale Americii și Elveția. Prezentul și viitorul comunității AT românești sunt importante pentru Ioana, căci se simte legată prin contribuția pe care a avut-o alături de colegii săi, la punerea bazelor Asociației Naționale de Analiză Tranzacțională și a primului program de formare oferit sub egida Asociației. Este bucuroasă și onorată de invitația participării la aceasta masă rotundă, o premieră pentru ea. Dorește tuturor o experiență plină de vitalitate.
MIHAIL IORDACHE
Mihail Iordache s-a format ca psihoterapeut în Analiza Tranzacțională, apoi în psihoterapie corporală și psihoterapie prin dans şi mişcare. Este certificat ca trainer international în Educație non-formală, Antidiscriminare și Tehnici alternative de învățare. În comunitățile în care a lucrat a întâlnit uneori procese de doliu, pierdere, conflict și recuperare. Este interesat de dinamica acestor procese în contextul scriptului cultural și de posibilitatea de adresare a dificultaților comunității folosind resurse proprii acesteia. A susținut cursuri, conferințe şi ateliere în Europa (Germania, Spania, Ungaria, Belgia, Estonia, Lituania, Scoția, Italia, Serbia, Albania, Irlanda), Asia (Nepal, India, Pakistan, Turcia, Thailanda, Myanmar), America de Sud (Surinam), Orientul Mijlociu (Iordania) şi Africa (Rwanda, Burundi, R.D. Congo, Botswana, Tanzania, Africa de Sud). În grupurile cu care lucrează, Mihail folosește și elemente de teatru social, educație participativă, yoga și mindfulness.
DAN SOLCAN
Dan Solcan este profesor de istorie din 1992. A lucrat cu elevii la orele de clasă (istorie și istorie opțional), precum și în afara lor (inclusiv un studiu foarte interesant al unei comunități rome), în proiecte de istorie și în proiecte ce țin de educația nonformală. Este coordonator al Clubului 3,14 („club de facere și desfacere a ideilor”), în cadrul căruia a colaborat, în ultimii șapte ani, cu mai multe sute de elevi; departamentele Clubului sunt: dans, muzică, teatru, voluntariat, eseu, fotografie, desen/pictură, punere în pagină (editare revistă), film, public speaking (nou înființat). Este coordonator al trupei de teatru ”treivirgulăpaișpe”, în cadrul căreia a colaborat, în ultimii patru ani, cu circa 100 de elevi. Autor al lucrării „La piété chez Platon: Une lecture conjuguée de l’Euthyphron et de l’Apologie de Socrate”, Paris, L’Harmattan, 2009.