În anii timpurii ai analizei tranzacționale, focusul practicienilor era pe rezolvarea de probleme. Prin utilizarea unui model de bazat pe rezolvare de probleme, există riscul să desconsiderăm procesele interioare ale clientului care propulsează spre creștere și dezvoltare. În acest mod, riscăm, de asemenea, să transmitem clienților mesajul că „viața este o problemă” (Mellor, 2017)
Mai mulți autori din domeniul analizei tranzacționale folosesc concepte ca Physis (Berne, 1947, Erskine, 2013), Drive (Piccinino, 2018), Energia vieții (Mellor, 2017) pentru a descrie tendința naturală umană de creștere și dezvoltare. Aceste concepte susțin ideea că fiecare dintre noi ne naștem cu tendința de a deveni o ființă umană cu „o orientare și motivație pentru acțiune care este gata de activare dacă este acceptată și sprijnită” (Piccinino, 2018). În procesul de dezvoltare, această tendință naturală poate fi, însă, blocată.
Pornind de la abordarea lui Newton (2006) asupra scenariului ca proces de învățare dinamic, putem utiliza ciclul învățării ca model pentru înțelegerea formării scenariului, dar și pentru actualizarea sau schimbarea scenariului. Prin activarea resurselor noastre interioare, putem reînvăța noi experiențe care vor contribui la facilitarea schimbării.
Scopul workshopului este de a explora, prin exerciții experiențiale și discuții, modalitățile de activare a resurselor interioare în procesul de gestionare a blocajelor interne, atât în procesul terapeutic, cât și în viața de zi cu zi.
Workshopul se adresează psihoterapeuților, studenților și participanților interesați de dezvoltare personală.